Skip to main content

Regulamin Serwisu InstantDoctor

Postanowienia ogólne

Niniejszy Regulamin Organizacyjny został ustanowiony dla Praktyka Lekarska Przemysław Roś, ul. Mościckiego 30/1, 33-100 Tarnów, NIP: 9930037947, REGON: 523398609, e-mail: [email protected] (zwany dalej: „InstantDoctor”). Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego InstantDoctor dostępnego pod adresem www.instantdoctor.pl (dalej: „Serwis”).

Definicje

  1. Serwis InstantDoctor – platforma umożliwiająca korzystanie z usług medycznych na odległość, w tym konsultacji online z lekarzami oraz dostępu do materiałów edukacyjnych z zakresu medycyny.
  2. Regulamin – niniejszy dokument, który określa zasady korzystania z Serwisu i realizacji usług telemedycznych.
  3. Usługi telemedyczne – opieka zdrowotna świadczona na odległość za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub innych systemów łączności.
  4. Formularz – formularz wypełniany przez Pacjenta zamawiającego konsultację za pośrednictwem Serwisu. Pacjent zobowiązuje się do wypełniania Formularza zgodnie z prawdą i stanem faktycznym. Formularz dostępny na stronie ma wyłącznie charakter pomocniczy i nie może stanowić podstawy do ordynacji leków ani innych decyzji medycznych.
  5. E-recepta – recepta na produkt leczniczy wydana w postaci elektronicznej za pośrednictwem systemów teleinformatycznych, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne oraz odpowiednimi rozporządzeniami.
  6. E-zwolnienie – zaświadczenie lekarskie potwierdzające czasową niezdolność do pracy, wystawione z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych (ZLA, tzw. L4).
  7. IKP- Internetowe Konto Pacjenta, darmowa aplikacja Ministerstwa Zdrowia, która udostępnia pacjentom dane o ich zdrowiu https://pacjent.gov.pl/

Użytkownikami Serwisu mogą być osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, które zaakceptowały niniejszy Regulamin.

Korzystanie z Serwisu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu. InstantDoctor zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie, o czym Użytkownik zostanie poinformowany drogą elektroniczną.

Rejestracja i korzystanie z Serwisu

  1. Aby skorzystać z usług Serwisu, Użytkownik musi założyć konto, podając swoje dane osobowe, adres e-mail oraz numer telefonu.
  2. Po utworzeniu konta Użytkownik otrzymuje dostęp do panelu użytkownika, gdzie może przeglądać dostępne usługi, umawiać się na konsultacje oraz korzystać z materiałów edukacyjnych.
  3. Użytkownik zobowiązany jest do podawania prawdziwych i aktualnych danych osobowych oraz ich aktualizacji w przypadku zmiany.
  4. Użytkownik ma obowiązek utrzymania poufności swojego hasła do konta w Serwisie.

Płatności i rozliczenia

  1. Użytkownik dokonuje płatności za usługi świadczone przez Serwis za pomocą dostępnych systemów płatności. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Paynow.
  2. W ramach dostępnych metod płatności Paynow oferuje:
    • integrację BLIK (zarówno za pomocą sześciocyfrowego kodu, jak i BLIK White Label);
    • wszystkie najważniejsze banki w ramach płatności Pay-By-Link (szybki przelew);
    • transakcje kartami Visa oraz Mastercard (w tym płatności walutowe);
    • integrację Google Pay (GPay).
  3. Wszelkie opłaty za usługi są podawane w Serwisie w złotych polskich (PLN). W przypadku rezygnacji z usługi lub jej niewykorzystania przez Użytkownika nie przewiduje się zwrotu poniesionych kosztów.
  4. Pacjent jest świadomy:
    • że po wypełnieniu Formularza nastąpi bezpośredni kontakt (np. telekonsultacja) świadczeniodawcy z Pacjentem w celu przeprowadzenia zdalnego badania oraz potwierdzenia tożsamości Pacjenta;
    • że decyzję o wystawieniu lub odmowie wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia podejmuje wyłącznie osoba uprawniona do udzielania świadczeń zdrowotnych (świadczeniodawca), po przeprowadzeniu konsultacji opłata nie podlega zwrotowi;
    • że uniemożliwienie kontaktu ze świadczeniodawcą (np. odmowa odebrania połączenia) będzie skutkowało odmową wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia; w takim przypadku opłata nie podlega zwrotowi;
    • że zawarcie umowy o świadczenie usługi telemedycznej nie gwarantuje uzyskania wnioskowanej e-recepty, e-zwolnienia lub e-skierowania. Świadczeniodawca stawia diagnozę na podstawie informacji przekazanych przez Pacjenta oraz przeprowadzonego badania i podejmuje decyzję o wystawieniu lub odmowie wystawienia danego dokumentu;
    • że w przypadku odmowy udzielenia wnioskowanego przez Pacjenta świadczenia, świadczeniodawca poinformuje Pacjenta o przyczynach podjętej decyzji, w tym o względach medycznych, które za nią przemawiają. Ponadto Pacjent zostanie poinformowany o ewentualnych powodach, dla których świadczeniodawca przepisuje lek w mniejszej ilości bądź w innej postaci, a także o konieczności wykonania przez Pacjenta dodatkowych badań lub odbycia stacjonarnej konsultacji; opłata nie podlega zwrotowi;
    • że jeśli świadczeniodawca ma wątpliwości co do zasadności wystawienia e-recepty, e-zwolnienia lub e-skierowania, to po przeprowadzeniu telekonsultacji z Pacjentem (jeśli wątpliwości nie zostaną usunięte) może odmówić wystawienia tych dokumentów lub przepisać lek w mniejszej ilości niż wnioskowana przez Pacjenta albo w innej postaci. Wątpliwości te mogą dotyczyć w szczególności kwestii medycznych, przeciwwskazań, błędów w wypełnionej ankiecie medycznej lub braku wyraźnych wskazań do leczenia. W takim wypadku opłata za przeprowadzoną konsultację medyczną nie podlega zwrotowi;
    • że świadczeniodawca nie wystawia recept (w tym e-recept) na produkty lecznicze zawierające środki odurzające, substancje psychotropowe lub prekursory kategorii 1, wymienione w aktualnie obowiązującym wykazie określonym w przepisach wykonawczych, bez uprzedniego osobistego zbadania Pacjenta.

Ograniczenia usług

  1. Usługi telemedyczne nie obejmują sytuacji wymagających natychmiastowej pomocy medycznej, w tym przypadków nagłych, stanów zagrażających życiu lub zdrowiu, wymagających pilnej interwencji medycznej.
  2. InstantDoctor nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udzielenia konsultacji lub wystawienia dokumentów (e-recepty, e-skierowania, e-zwolnienia) w przypadkach, gdy:
    • Pacjent nie udostępnił wymaganych dokumentów medycznych;
    • brakuje dostatecznych informacji umożliwiających postawienie diagnozy;
    • Pacjent nie współpracuje w procesie diagnostycznym.
  3. InstantDoctor nie wystawia recept (w tym e-recept) na produkty lecznicze zawierające środki odurzające, substancje psychotropowe lub prekursory kategorii 1, wymienione w aktualnie obowiązującym wykazie określonym w przepisach wykonawczych, bez uprzedniego zbadania Pacjenta podczas wizyty stacjonarnej.

Kryteria decyzyjne

  1. Kryteria wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia:
    • dokładna analiza Formularza wypełnionego przez Pacjenta;
    • ocena przedstawionej dokumentacji medycznej Pacjenta;
    • wyniki zdalnego badania Pacjenta przeprowadzonego przez świadczeniodawcę;
    • brak przeciwwskazań medycznych do wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia;
    • konieczność kontynuacji dotychczasowego leczenia;
    • brak podstaw do podejrzeń nadużywania leków
    • udostępnienie świadczeniodawcy wglądu w historie wystawionych recept poprzez Internetowe Konto Pacjenta
  2. Decyzja medyczna:
    • świadczeniodawca podejmuje decyzję o wystawieniu lub odmowie wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia na podstawie analizy Formularza i/lub dokumentacji medycznej oraz przeprowadzonej telekonsultacji z Pacjentem;
    • świadczeniodawca może przepisać lek w mniejszej ilości niż wnioskowana przez Pacjenta lub w innej postaci, jeśli uzna to za stosowne z medycznego punktu widzenia;
    • świadczeniodawca może odmówić wystawienia wnioskowanych dokumentów, jeśli uzna, że istnieją przeciwwskazania medyczne lub brak jest podstaw do ich wystawienia;
    • Pacjent zostaje poinformowany o przyczynach decyzji świadczeniodawcy, w tym o względach medycznych przemawiających za taką decyzją;
    • w przypadku odmowy wystawienia wnioskowanego dokumentu świadczeniodawca poinformuje Pacjenta o ewentualnej konieczności wykonania dodatkowych badań lub odbycia stacjonarnej konsultacji medycznej.
  3. Opłata:
    • opłata za konsultację nie podlega zwrotowi w przypadku odmowy wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia z przyczyn medycznych (zgodnie z powyższymi kryteriami).

Odpowiedzialność

  1. InstantDoctor dokłada wszelkich starań, aby usługi świadczone w ramach Serwisu były na jak najwyższym poziomie, nie gwarantuje jednak pełnej satysfakcji Użytkownika.
  2. Po zrealizowaniu płatności Serwis oczekuje na zaksięgowanie środków na koncie bankowym.
  3. Serwis dokłada wszelkich starań, aby konsultacja medyczna odbyła się w ciągu tego samego dnia od złożenia skutecznego zamówienia.
  4. W przypadkach losowych bądź braku dostępności personelu medycznego, Serwis gwarantuje realizację wnioskowanej usługi medycznej w nieprzekraczalnym czasie 72 godzin od momentu złożenia skutecznego zamówienia (tj. od zaksięgowania środków pieniężnych na koncie bankowym).
  5. W przypadku przekroczenia wyżej wymienionego czasu Pacjent może ubiegać się o zwrot środków za opłaconą usługę w trybie reklamacyjnym.
  6. InstantDoctor nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikające z korzystania z Serwisu, w tym za nieprawidłowe działanie usług, awarie systemów informatycznych lub działania osób trzecich niezależne od InstantDoctor.

Reklamacje i zwroty

  1. W przypadku zastrzeżeń lub reklamacji dotyczących świadczonych usług Użytkownik powinien zgłosić reklamację na adres e-mail: [email protected], podając swoje dane kontaktowe, opis problemu oraz ewentualne dowody potwierdzające nieprawidłowości.
  2. InstantDoctor zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Użytkownik zostanie poinformowany drogą elektroniczną (e-mail).
  3. Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną, InstantDoctor zobowiązuje się do naprawienia stwierdzonych błędów lub zaniedbań, a w przypadku braku takiej możliwości – do zaproponowania odpowiedniej rekompensaty.
  4. Umowa o świadczenie usługi polegającej na konsultacji medycznej za pomocą systemów teletransmisji zostaje zawarta na czas wykonania usługi lub odmowy wykonania usługi.
  5. Pacjent ma możliwość odstąpienia od umowy przed wykonaniem usługi (tj. przed nawiązaniem kontaktu świadczeniodawcy z Pacjentem) poprzez wysłanie informacji o odstąpieniu na adres e-mail: [email protected].
  6. W przypadku odstąpienia Pacjenta od umowy przed rozpoczęciem świadczenia medycznego, opłata zostanie zwrócona Pacjentowi w terminie 14 dni na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności.

Dane osobowe i ochrona prywatności

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu jest Praktyka Lekarska Przemysław Roś, ul. Mościckiego 30/1, 33-100 Tarnów, NIP: 9930037947, REGON: 523398609.
  2. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w celu realizacji usług świadczonych przez Serwis oraz w celach marketingowych – zgodnie z Polityką Prywatności dostępną na stronie Serwisu oraz klauzulą informacyjną zamieszczoną na stronie.
  3. Użytkownicy mają prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu. Przysługuje im również prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego ds. ochrony danych osobowych.

Obowiązki pacjenta

Podczas korzystania z usług telemedycznych Pacjent zobowiązany jest do:

  1. podawania prawdziwych, aktualnych, rzetelnych i kompletnych informacji dotyczących swojego stanu zdrowia (przekazanie nieprawdziwych lub niepełnych danych może negatywnie wpłynąć na możliwość prawidłowego świadczenia usług telemedycznych);
  2. zapoznawania się z korespondencją i informacjami przekazywanymi za pośrednictwem Serwisu (panelu pacjenta, e-mail itp.);
  3. stosowania się do zaleceń świadczeniodawcy odnośnie do przyjmowania leków oraz zapoznania się z ulotką dołączoną do leku. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do zaleceń lub działania leku należy skontaktować się ze świadczeniodawcą, innym lekarzem lub farmaceutą;
  4. akceptacji decyzji świadczeniodawcy, która jest ostateczna i nie podlega dalszej dyskusji w ramach danej usługi telemedycznej, jeżeli świadczeniodawca uzna, że na podstawie informacji przekazanych przez Pacjenta nie jest w stanie dalej udzielać pomocy medycznej;
  5. poinformowania świadczeniodawcy o wszelkich znanych alergiach, nadwrażliwościach, wcześniejszych reakcjach niepożądanych na leki oraz innych przeciwwskazaniach, które mogą mieć wpływ na proces leczenia;
  6. informowania świadczeniodawcy o każdej istotnej zmianie stanu zdrowia, która może wpłynąć na dalsze świadczenie usług telemedycznych (np. pogorszenie samopoczucia, wystąpienie nowych objawów itp.);
  7. zachowania poufności i nieudostępniania swojego identyfikatora (loginu) oraz hasła do konta w Serwisie osobom trzecim.

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  2. Wszelkie spory wynikające z realizacji niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne ze względu na siedzibę InstantDoctor.
  3. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 4 kwietnia 2025 r.